Wedstrijdreglement

HWedstrijdreglement 
HSV de LOU 

Het inschrijfgeld voor deelname aan het clubkampioenschap bedraagt 15 euro per deelnemer,
deze moeten voordeelname aan de eerste wedstrijd worden voldaan.
Het inschrijfgeld wordt gebruikt voor het eten dat na de laatste Koningswedstrijd zal worden genuttigd na de prijsuitreiking ( Chinees of koud buffet) Dit kunnen we zelf verhogen door een kleine bijdrage als we iets duurders willen bestellen.
Door de vereniging wordt 250 euro ter beschikking gesteld voor het prijzengeld en dit bedrag word als volgt verdeeld : 1e plaats 60 euro, 2e pl. 50 euro, 3e plaats 40 euro, 4e plaats 30 euro, 5e plaats 25 euro, 6e plaats 20 euro,7e plaats 15 euro en voor de 8e plaats 10 euro.        
Het aantal vissers wordt verdeeld over twee sectoren, indien er een oneven aantal deelnemers zijn zal de eerste sector 1 visser meer hebben als de tweede sector.
Inleggeld per wedstrijd bedraagt 3 euro per deelnemer en deze dienen voor aanvang van de loting te worden voldaan, deze 3 euro wordt verdeeld onder de volgende verdeelsleutel, voor de nummers 1 uit elke sector 1,50 euro x aantal deelnemers per sector en voor de nummer 2 uit elke sector 1 euro x aantal deelnemers per sector en voor de nummer 3 uit elke sector 0,50 euro x aantal deelnemers per sector.
Voor de loting gelieve om 7.25 uur aanwezig te zijn op de parkeerplaats van ons oude clublokaal te Pol, waar om uiterlijk 7:30 uur de loting zal plaats vinden.
Alle vis dient ter weging aangeboden vanuit een leefnet dus niet meer uit een emmer of bakje, als men de vissen niet aanbied vanuit een leefnet word deze niet gewogen en telt dit als geen gevangen vis.
Men mag het plateau of de zitkist in het water neer zetten echter de achterste poten moeten dan wel de oeverkant raken, dus tegen de oeverrand.
Alle Koningswedstrijden worden gehouden op ons eigen viswater te Pol, echter indien dit door weersomstandigheden niet mogelijk is kan er door de wedstrijd-commissie besloten worden om uit te wijken naar het Kanaal Wessem-Nederweert boven de sluis. 
De duur van de wedstrijden bedraagt 3 1/2 uur en beginnen om 8:30 uur en eindigen om 12.00 uur.
De prijsuitreiking na de wedstrijd zal plaatsvinden aan het viswater
Alle wedstrijden worden gevist op gewicht.
Plaats nummer 1 ligt altijd aan de linkerkant en plaats 1 is altijd het startpunt van het deelnemersveld en naar gelang het aantal deelnemers stoppen op plaatsnummer naar gelang het aantal deelnemers zodat men steeds een aan een gesloten deelnemersveld heeft.
Alle wedstrijden zijn vrije hengelkeuze echter indien men met de vaste hengel vist bedraagt de minimale hengellengte 8 mtr.
Geen beperking in maat en soort behalve paling, snoek en meerval tellen niet mee omdat je deze volgens de wet niet in je bezit mag hebben.
We vissen 10 wedstrijden waarvan de 7 beste wedstrijden voor het totaalklassement tellen.
Bij een gelijk aantal punten in het eindklassement telt het totaal gewicht van de 7 beste wedstrijden.
Indien er door slechte weersomstandigheden een wedstrijd gestaakt moet worden wordt deze op een nieuwe data overnieuw gevist, deze data wordt dan door de wedstrijdcommissie bepaald en dit kan dan ook eventueel op een Zondag zijn.
Indien er geen vis wordt aangeboden ter weging aan het einde van de wedstrijd krijgt de deelnemer 10 punten
Bij afwezigheid krijgt men 50 punten.
Het gebruik van Vers de Vase is toegestaan en het gebruik van gekleurde maden is verboden.
De wedstrijdcommissie zal een wachtlijst maken voor eventuele nieuwe wedstrijdvissers zodat er zodra een plaats vrij komt dat dan de bovenste van de lijst mee kan gaan doen.
Om een stemrecht te hebben op de wedstrijdvergadering moet men minimaal 5 Koningswedstrijden mee gevist hebben, hierop kan eventueel als iemand door ziekte minder wedstrijden mee heeft gevist een uitzondering op gemaakt kunnen worden maar dit word dan per geval bekeken of door de meerderheid van de wedstrijdvissers beslist.
De dag voor de wedstrijd mag er door de Wedstrijdvissers niet op het wedstrijdparcour gevist worden.
Zaken waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdcommissie.
Maximaal aantal deelnemers is 15 man, aangezien wij dit aantal hebben bereikt is er een deelnemers stop in gevoerd.
Indien men op de wachtlijst wil komen te staan kan men contact opnemen met Theo Kraft ( 0642481650 )

Wedstrijdcommissie :

Harrie Bijlmakers
Theo Kraft
Uwe Othengrafen